V této studii chci představit vlastní služby a postupy, které vedly ke zvýšení zájmu o nabídku a v konečném důsledku také navýšili prodejní cenu.
Ze studie se dozvíte:
Mrkněte teď na začátek na videoprohlídku, která byla jedním z klíčových prvků marketingu při prodeji. A můžeme jít na to…
S majiteli jsem se poprvé potkal v srpnu 2021, kdy bylo cílem vypracování srovnávací tržní analýzy na potencionální prodej domu. Společně se mnou byly ve výběrovém konkurzu ještě dvě další konkurenční realitní kanceláře.
Vzhledem k tomu, že majitel za dva dny od schůzky odjížděl zpět do Švýcarska, reagoval jsem rychle a zpracoval kvalitní analýzu, kterou jsem stihl i osobně odprezentovat. Součástí toho byl také doporučený postup prodeje.
S majitelem jsme se dohodli tak, že během 14 dní vyhodnotí s bratrem všechny nabídky a dají mi vědět, koho si pro prodej vybrali. Netrpělivě jsem tak čekal a nakonec se štěstí obrátilo na mě, a to díky velmi kvalitně zpracované analýze, osobní prezentaci a rozsahu služeb, který jsem přislíbil zrealizovat před prodejem a během prodeje.
Vpravo přikládám fotografii ze společné večeře, kterou jsme uspořádali s prodávajícími a kupující po prodeji. Dokonalá tečka za vydařeným obchodem.
Jelikož majitelé bydlí trvale ve Švýcarsku, horní část domu užívali pouze nárazově a spodní byt pronajímali.
V září jsem dostal klíče od domu a ve velkém tempu jsem rozjel přípravu. Protože v domě byla spousta starožitných věcí, které by bylo škoda vyhodit, začalo první kolečko s lidmi ze starožitnictví, kteří vykoupili mnohé z věcí. Díky tomu jsem pro majitele utržil další prostředky navíc.
Po několika schůzkách už jsme se mohli pustit do kompletního vyklizení domu. Co to v praxi znamenalo? Představte si půdu plnou věcí, o kterých už ani nevíte. Dva byty 2+1 s plochou kolem 65 m2, ve kterých se podařilo nastřádat značné množství věcí a nábytku. A v neposlední řadě také sklep.
Vyklizení bylo zcela nezbytné, abychom mohli domu vdechnout novou podobu.
Fotografie vpravo popisují počáteční stav, ve kterém jsem dům přebíral.
Samotné vyklízení jsme na začátku odhadovali na 3 dny. Už během prvního dne se ale ukázalo, že budeme potřebovat minimálně dvojnásobek času. Teď už se tedy bavíme o deseti dnech aktivní přípravy. A to jsme teprve na začátku.
Ihned po vyklizení mohl na scénu dorazit malíř, který na domě strávil celkem 14 dní. Největším oříškem bylo totiž vysoké schodiště. To nás opravdu hodně potrápilo. Nakonec jsme pro kompletní výmalbu spotřebovali přes 140 kg primalexu. Dům ale okamžitě začal probouzet zcela jiné pocity. Vyplatilo se to!
Po výmalbě už nás čekala ta snazší, leč stále náročná práce, kterou představoval kompletní úklid včetně mytí oken. Do toho jsme se pustili ve třech lidech a zabralo to celý víkend. Uklízeli jsme od rána od devíti hodin do osmi do večera. Každou hodinou práce ale začínal dům víc a víc prokoukávat. Ovšem na co nikdy nezapomenu, je mytí toho schodiště špinavého od primalexu, a to od půdy až do sklepa.
Celou přípravu jsme završili navezením čtyř dodávek s nábytkem a dekoracemi, které bylo potřeba nejdříve vynosit a následně rozmístit. A nesměla klasicky chybět ani zastávka v Ikei, kde nás pravidelně zásobují garnýžemi, záclonami a závěsy.
A málem jsem zapomněl na sekání trávníku a řezání křoví.
Na fotkách můžete porovnat průběh přípravy s původním stavem. A za chviličku už se podíváme na samotný výsledek.
Prodej jsme spustili na začátku října a ještě před spuštěním veřejné inzerce jsem měl díky marketingu na Facebooku první tři zájemce. Od spuštění nabídky do rezervace reagovalo přes 40 zájemců a provedl jsem 27 prohlídek. Tento počet zájemců jsme získali právě díky dokonalé přípravě, což zájemci potvrzovali sami na prohlídkách. Zkrátka jsme z domu udělali jedinečnou atraktivní nabídku na trhu, která neměla konkurenci. Všechna ta práce se vyplatila.
Inzerci jsme spustili na částce 10.500.000 Kč. Už po spuštění nabídky jsem ale tušil, že tato částka nebude konečná. Majitelé původně nechtěli částku navyšovat, díky enormnímu tlaku ale nešlo situaci nevyužít. Po provedení všech prohlídek měli zájemci prostor dát cenovou protinabídku. Tohoto se zúčastnilo celkem 6 zájemců. Konečná prodejní cena za nemovitost se tak dostala na 11.890.000 Kč.
Toto navýšení bylo zajištěno zejména díky přípravě před prodejem, která zatraktivnila nemovitost pro větší počet zájemců a také díky marketingovému plánu. Jen na základě reklamy na sociálních sítích jsme získali 12 zájemců z celkového počtu, z nichž 2 podali vyšší cenovou nabídku. Tím se jasně ukázalo, že dnes už nestačí jen nemovitost nafotit tak jak leží a běží a dát ji na první bezplatnou inzerci, kterou najdete.
…Načíst víc